Alla inlägg under juli 2011

Av angie - 31 juli 2011 22:08

Då huvudvärk och trötthet han smyga sig på innan dagens träningspass var jag inte ett dugg sugen, det blev dock av men det blev inget mördar-pass.

Det vart stort fokus på bänken (givetvis, då söndagar är bänk dagar), idag återigen med tröjan på!

 70kg

3-kloss

1x2

Utan kloss

1x3


80kg

4-kloss

4x1
   Så ser en lurig tröjbänk angie ut.


Nä nä, nu äre nattinatt som gäller för min del.   

Av angie - 30 juli 2011 20:27


Och så kan det se ut när man lyfter etthundratjugio kilo! Det var banne mig svårare att ta sig ner till stången än vad det var att lyfta den, så inför nästa markpass tänker jag ladda för tyngre vikter! Och jag skall nog ta och blinka lite med ögonen för Bob och be snällt om att han ska göra den redan tight, überheta dräkten ännu tightare :D Mycket vill ha mer!
 

Nu skall jag trycka ner mig i soffan framför någon dålig film med vindruvor och päpsi max, och ladda inför morgondagens mörda tuttarna-pass! Can't wait.

Av angie - 30 juli 2011 15:35

Ok, Säffle AK goes picknicking. 

Det är allt från mjölk och kakor till bananer och äpplen, allt som fattas är den rutiga duken, vinet och baguetterna. Igår var det fruk (hähä ditt smeknamn nu, so you know) som bjöd på kakor och bullar, come over to dark side we have cookies. Medans vissa tränade (nä jag var inte en av dem igår) så hade vi andra fullt upp med att räkna kalorier, och trycka i oss kalorierna.

Det man äter inom gymmet väggar räknas inte.

Nåväl, 6 set marklyft blev det iaf. Var av fyra set med utrustning, jag förstår icke vad som händer med tiden så fort det är utrustning som gäller. En timma borta *poff*.

Drog i alla fall upp 120kg lätt, borde fixa några kilo till inom en snar framtid. 

Lyftet filmades även av ingen mindre än Fruk himself, skall begära länk till detta mäktiga klipp så att ni får se.


Nu inväntar jag en Malin för lite smockande av kinamat. yumyum

 

Av angie - 28 juli 2011 20:26

Ok, nu är det tre dagar sedan jag såg en skivstång. Jag går snart upp i atomer av rastlöshet, kroppen känns mjuk som en kudde! B L Ä

Men jag kan dock erkänna att sorgen över den utblivna träningen igår var inte sååå stor, jag fick träffa min übersaknade Sanna, hon fick mig på mer än bra humör!

Jag fick även se my partner in crime plågas lite av bläck och en nål, och och och... Jag spenderade lite mer än lite pengar, vilken brudjävel blir inte på bra humör av det?

Well well, jag är råladdad inför morgondagens ryggpass kan jag lova! 


Veckans inköp.




Det är faktiskt en dödskalle på tröjan, var ju illa tvungen att få med den hem   
 




Den däringa tatueringen!  
Och en jag ;*
 
Nu är det nattinatt som gäller, annars blir det varken effektivt jobbande eller tränande imorn. Sooo natti!






Av angie - 25 juli 2011 21:01

KNÄBÖJ
UTAN UTRUSTNING

50kg

5

5

5

70kg

5

3


MED UTRUSTNING

100kg

4

120kg

3

130kg

2


Andra passet med utrustning, själva böjen med teknik och allt går bättre. Men FAN vad tungt det är att få ut vikten till "böjposition". Viktvanan har jag icke, men den kommer!


Nu skall jag ta mitt bittra humör till sängen så att man förhoppningsvis vaknar upp med ett leende på läpparna imorgon. 

BOM

Av angie - 23 juli 2011 06:16

Om någon missade (hur man nu kunde missa det?), det åskade inatt.


Vaknade av det brutalaste ljusskenet och en galen smäll  , har fan aldrig varit med om ett sådant oväder. Sinnessjukt.

Så med några ynka timmars sömn, lite havregrynsgröt och kaffe tänker jag nu bege mig till jobbet. Lev väl   


Inget träningsrelaterat i detta inlägg, men var bara tvungen att nämna att fan vad det åskade inatt.

  

Av angie - 22 juli 2011 20:37

Hektisk dag, lalalala.


Jobb 05.45-15.15

Hemma 16.20

Mot gymmet 16.45


Stresstålig är jag inte, good god säger jag bara. Sicken bitterfitta jag blir när tiden liksom bara rinner iväg och man vet att NU måste jag vara hemma, men är jag hemma? NEJ!


WELL träning blev det, givetvis!

Knäböj

Liggande benpress

Benspark 


Holy fuck vilket pump i låren man får när man ger allt i bensparken, pain<3


Och och och och, jag har varit duktig med maten idag (till skillnad mot hur veckan sett ut) 
Har nu lyckats döda den uppblåsta magen något, finally!

04.00 Havregrynsgröt

09.00 Omelett på äggvitor

12.00 Fläskfilé + sallad

16.00 250g Kesella

(17.00-19.00 träning)

19.30 Fläskfilé + sallad, proteindrink


Så kan en matdag se ut om man heter Angelica.  

   

Nu skall jag slänga av mig kläderna och hoppa in i duschen, sen är det fredagsmys med me, myself and I i sängen som gäller! Yeah workalisation lör-sön så helcoola kvällar för min del!

Av angie - 21 juli 2011 22:22

Jamenjustja jag körde ju mark igår och ingen update om det blev det, det blir en nu!


Mitt minne är URuselt och jag minns inte så mycket gällande typ reps, hähä.

Men jag gick från 40kg till 117.5kg

Något i stil med denna upptrappning:

40kg

60kg

80kg

90kg

110kg

2

1

115kg

1

117.5kg

1


Jes jag fick upp 117.5kg ifrån marken, godkännt eller ej!

Jag fick upp vikten med en sänkning och snurrig skalle vilket resulterade i att vikten tappades och jag for i backen. Kör tills du stupar!

PGA sänkningen, och att jag inte följde med vikten ner till backen var lyftet i styrkelyftens värld ej godkänd. Men nu vet jag att jag kan dra upp det iaf!


Resterande pass innehöll:

Sittande rodd

Rygglyft

Latsdrag

Bakvända flyes i peckdeck maskin


Brutalbänk

Cablecrunches


Resterande pass var uselt då övningarna var dåligt utförda, jag gav inte mitt allt och något som explosivitet fanns inte på kartan. Men men, jag gjorde iaf något.


Nu är det nattinatt som gäller så att jag inte skrämmer bort kunderna imorgon ;)

Presentation


Tävlande för Säffle atletklubb

Personbästa RAW
Böj: 110kg
Bänk: 67.5kg
Mark: 135kg

Personbästa UTRUSTNING
Böj: 140kg
Bänk: 80kg
Mark: 150kg

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards