Alla inlägg under januari 2011

Av angie - 31 januari 2011 19:31

Jag är galet peppad på morgondagens träning!

Jag börjar med ett armpass, och efter det blir det rehab-träning för ryggen. Sedan skall jag ta mig upp på en cykel eller ett rullband och få upp flåset som lite uppvärmning inför afron! Det ska bli awesome att få skaka lite rumpa ;D

Nu ni jävlar är jag på G och jag är så satans taggad!

  

Av angie - 28 januari 2011 10:07

Jag är helt lyrisk, jag har träningsvärk. Det finns ingen bättre känsla!

Ni anar inte hur mycket jag har saknat stelheten, känslan av att varenda muskel krampar, äntligen är jag back on track och ryggen besvärar mig inte det minsta!

Haha, jag är så satans lycklig. Jag känner mig som ett fjantigt litet barn på julafton som fått det den önskat sig mest. Awesome.

  

Nu när kaffet och fruktsalladen är intaget så skall jag nog ta mig ut på en promenix innan jag sätter mig på bussen mot Örebronx för att spendera helgen där med en hjort. \m/

Glad tjej


Av angie - 27 januari 2011 22:50

Mina ben vill ej bära min kropp.

Jag körde idag ben, och jag tog mig även modet att köra knäböj. (Första grundövningen, första SL* övningen! på två-tre månader!). Det är grundövningarna jag är mest skraj för; knäböj, bänkpress och marklyft. Detta pga ryggen.

Men det gick bra, inga känningar i ryggen. Körde dock på försiktigt som bara den, gjorde tolvor (tolv repetitioner) på 60kg, om jag vågar så skall jag lätt höja vikten nästa benpass. I de andra övningarna låg jag snopet kvar på samma vikter som i höstas, en glad överaskning. Nu känns det som att det endast kan gå framåt.


För den ovetande.

SL = Styrkelyft

Man tävlar i knäböj, bänkpress och marklyft.

  

Av angie - 26 januari 2011 22:30

  

Då min träning suger så leker jag att jag är stark framför en kamera istället, förhoppningsvis är tjej på bilden ovan ett  antal kilo lättare inom en snar framtid. Viktnojja och för mycket gos runt magen.


Well well, en liten update skall jag bjuda på.

Jag tränade i måndags, efter säkert två månaders uppehåll.

Ryggen den höll så länge jag tog det väldigt, väldigt försiktigt. Smärtan finns kvar, dock var den inte lika brutal som den varit under och innan vilan. Men ja, jag skall söka upp en sjukgymnast (troligtvis inte, då jag är en jävel på att skjuta upp saker och ting).


Jag skall dock, när ekonomin håller med mig, börja "rehab" träna (troligtvis inte det heller, då när man entrar ett gym vill göra sitt bästa, så även jag).

Så jag kan nu erkänna att passet i måndags inte var lugnt, men jag tänkte på ryggen och kände efter hela tiden.


Jag skall dock som sagt när ekonomin blivit en smula bättre uppdatera mitt gymkort, entra gymmet, och köra på hårt som fan! Nu skall både kondition och muskelmassa upp, medan vikten och fettmängden skall sjunka.

Av angie - 8 januari 2011 14:29

Jag är då bra sämst på att uppdatera här, detta beror på att motgångarna för tillfället är många. Min rygg är helt åt helvete, näst intill värre än sist den krånglad. Jag har heller inte de pengar som krävs för att ta sig in på ett gym, så för min del blir det jävligt lugnt de närmaste två veckorna. Det känns inte bra, dock kan det kanske vara bra för ryggen. Men om inte ryggen är bra i slutet av januari så går jag till farbror doktorn, men tills dess. Får det vänta, det får även bloggen.

Bit ihop och träna hårdare än någonsin, sommaren är snart här ;)

Plåga mycket mage och kör på med knäböjen, den är bra för rumpestumpen.

Snö må vara mysigt och fint för ögat, men inget skulle göra mig lyckligare än att skiten försvann nu.

Av angie - 4 januari 2011 03:03

Presentation


Tävlande för Säffle atletklubb

Personbästa RAW
Böj: 110kg
Bänk: 67.5kg
Mark: 135kg

Personbästa UTRUSTNING
Böj: 140kg
Bänk: 80kg
Mark: 150kg

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards