Alla inlägg under februari 2011

Av angie - 10 februari 2011 21:18

Jag har precis insett att träning är jobbigt och meningslöst. Fy vilka hemska tankar som besöker min skalle, men idag var det inte ett dugg roligt att träna. Inte ens afron var rolig, och jag insåg att jag avskyr mina muskler. Jag vill bara ligga och chilla på en snöfri gräsmatta med musik i öronen och glo på molnen. That would be lovely, eller en galen vecka på arvikafestivalen. Det vore väldigt lovely, jag längtar till sommaren så att det gör ont i min lilla hjärtemuskel. Jag HATAR vinter, vinter gör mig deprimerad.

Så nu när vintern kommit tillbaka med jättekliv säger jag upp mig från bloggen igen, för jag vill inte skriva här när jag är deprimerad och tragisk. 

Av angie - 9 februari 2011 17:02

Måndag -

Ben, armar, zumba.

Då jag hade för mycket tid på mitt schema den dag fick det bli ett morgonpass alá ben och ett eftermiddagspass alá armar, tillsist ett kvällspass alá zumba.


Tisdag -

Då jag hade för lite tid på mitt schema passade det fint med bara ett kvällspass alá afro.


Benpasset gick fint, ligger kvar på 70kg 12x3 i knäböj, uthålligheten blir bara bättre och bättre den med. Så jag är nöjd.

Armpasset gick trögare då gymmet var fullt, överfullt. Det var människor överallt, usch och fy. Zumban var givande, dock inte tillräckligt givande, den var också för svår. Jag har nu testat det, och det var inget för mig, får leta upp något annat som passar mitt schema istället. Afron gick bra som sist, det var lite jobbigare då jag hade mördande träningsvärk i mina ben. Men svetten sprutade så passet trots värken gick fint.


Det var det, imorgon är det afro igen och styrka igen. Go go go

Av angie - 6 februari 2011 23:07

Efter en riktigt slö och trevlig helg är jag back in business igen!

Imorgon kör jag ett killerpass på mina små ben, det blir ett tidigt pass. På så vis får jag lite kvalitet tid efter skolan i några timmar, innan det är dags för zumba ;D

Fullspäckat schema jomenvisst.


Jag tror jag skall ta mig an benpasset alá Emil, det var ett brutalt ett det.

Just the way I like it.

På tal om inget, I miss those and that.

Nu, läggdags! Alarm 05.30, check!

Av angie - 2 februari 2011 18:44

Jag är SÅ trött, hela dagen har jag gått som i dvala. Allt jag vill göra är att sova. Så då detta ej är en 'tvingas till gymmet för att lyfta tunga vikter' dag, utan en kardio dag så utför jag min kardio via en promenad genom det lilla samhället jag bor i. 

Annan träning som gjorts idag är curling, ingen större ansträngning krävdes för att klara av detta. Så om det ens för mig räknas som träning är jag mycket tveksam på. Men kul det var det, och vann det gjorde vi.


Nu, promenad. Sedan, packa väskan för morgondagens resa.

Back on monday och uppdaterar om hur den dagens träning gått, zumba dags då om jag inte missminner mig!

  

Åh, jag vill även tillägga att jag tappat ett par kilon! Det var en trevlig överraskning när jag ställde mig på vågen imorse :)

Av angie - 1 februari 2011 21:42

Jag började med 12 minuters (speed 7.0) promenix som uppvärmning på rullbandet. Tog sedan tag i hantlarna, (dagens armpass får betyg OK).

Jag fick grym kontakt med mina små triceps, aj så det kändes! Och mina biceps fick kämpa de med, styrkan är kvar, nu kan den endast bli bättre!

Efter detta fick korsryggen lite lätt träning, rygglyft med egen vikt och raka marklyft med bara stång (detta skall göras varje träningspass så att min rygg blir bra någon gång).


Sedan var det dags for the big event! Afro dans, det var intensivt, intensivt och intensivt med stooooora rörelser and a bit bootyshakin'. Svetten sprutade, men ack så roligt.

Det är definitivt något som jag skall fortsätta med!


Jag är så pepp inför nästa vecka, för då är min vecka endast lagd åt träning, igen!

Och jag har nu klistrat ihop ett litet schema.


Träningsschema


Måndag
BEN
Framsida lår
Baksida lår
In- och utsida lår
Vader
(Rehab träning för ryggen)


18.30-19.30 ZUMBA


Tisdag
ARMAR
Biceps
Triceps
Underarmar
(Rehab träning för ryggen)

18.00-19.00 AFRO 


Onsdag
KARDIO
(Rehab träning för ryggen)

18.30-19.00 SPINNING
19.00-19.30 CORE


Torsdag
RYGG & AXLAR
(Rehab träning för ryggen)

18.30-19.30 AFRO


Fredag
BRÖST & MAGE
(Rehab träning för ryggen)

12.30-13.00 CORE
17.15-18-00 SPINNING


Lördag & söndag
KARDIO/VILA
Lugn promenad


Det lilla extra jag lagt till är tre danspass, två spinningpass och två corepass.

Dansspassen är jag inte ett dugg tveksam till att jag klarar, jag älskar att dansa så de passen lär jag inte missa. Corepassen är jag också rätt säker på att jag orkar med. Spinningen dock, den avskyr jag. Det är SÅ jobbigt, men vill man vara fin får man lida pin, och det är ju faktiskt grymt bra träning. Och känslan efteråt ett avklarat pass är oövervinnerlig. Det är säkert någon som tvivlar på att jag skall klara detta, hur det går det får vi veta på söndag nästa vecka. Tar jag mig igenom en vecka lär inte fler veckor vara något bekymmer, och jag är taggad på nya utmaningar!

Presentation


Tävlande för Säffle atletklubb

Personbästa RAW
Böj: 110kg
Bänk: 67.5kg
Mark: 135kg

Personbästa UTRUSTNING
Böj: 140kg
Bänk: 80kg
Mark: 150kg

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards