Alla inlägg under december 2010

Av angie - 31 december 2010 15:47

Nytt år, nya chanser!

Nu lämnar vi 2010 och blickar framåt, och jag hoppas att 2011 blir finare än 2010. Detta året bjöd på både up's and down's, men mest down's.


Nu skall jag för en gångs lova någonting, som alla andra gör under nyårsnatten. Förstår dock inte vad som får dem att tro att deras chanser att lyckas ökar bara för att det blir nytt år, well well.

Jag lovar mig själv att jag skall träna ännu hårdare än vad jag gjort detta år, och aldrig ge upp. Och jag skall defintivt inte låta någon annan sätta stopp för min träning, det har det blivit för mycket av på sistone. Och så kommer man ingen vart, fungerar inte en grej, så måste man tänka om och ändra på något.

På måndag då jävlar!


Gott nytt år på er, take care.  


Av angie - 29 december 2010 14:09

Jag tror inte den där snubben kallad gud, han den där som desperata människor tillber. Han som de påstår orsakar allt på denna jord, "det är guds verk" vill att jag ska träna. Först ser vi till att paja min rygg igen, sen ska du slå i tå-jäveln också, medan vi ändå är igång kan du lika gärna dra på dig en härlig förkylning också.

Nej, jag är inte så desperat så att jag lägger skulden på någon/något som inte finns, jag ville bara säga att jag älskar motgångar, och min underbara otur. 

Nu tänker jag åka ut i skogen till min pappa och äta mat, pappa är grym på att laga mat. Det ni.

  

Jag vill ha sommar, sol, värme och fräknar.

Dags för några turer till solariet nu minsann.

Av angie - 28 december 2010 22:54

Jag tog mig till gymmet, och jag fick ihop ett armpass. Ett helt ok ett!

Måste säga att jag gillar Grums badhus, det blir liksom alltid bäst där. Motivationen kommer ikapp, man vet hur diverse maskiner fungerar och oavsett så kör jag det jag skall utan gnäll.

Sen så finns det alltid något bekant ansikte att byta lite ord med.

Det stället är bäst hittills, trots den kassa ventilationen och de trånga ytorna.

Av angie - 28 december 2010 16:11

Jag ska då alltid ha otur, visserligen jag drog upp 115kg i marken, och släppte den inte. Skrek heller inte fitta, det är bra.

Det blev ett helt ok pass igår, trots att humöret inte var på topp. Så inte heller min sociala förmåga, jag ber om ursäkt för detta kära SAK.

Som sagt, klarade 115kg i marken, nästan gång ska jag fan göra en tvåa på det.

Körde lite sittande rodd, hantelrodd och ryggresningar. Också.


Och, då jag inte var nöjd med detta när jag kommit hem, så for jag hem till farbror Johansson och pumpade lite axlar. Det var då jag kände den där förbannade smärtan i ryggen igen, när jag skulle köra militärpress, första övningen, första repetitionen. 

Men envis som man är så gav jag mig inte, smärtan blev varken värre eller mildare. 

Men den är där igen. Och som lite salt i såren smäller jag i lilltån och min bror när jag kommer hem, fråga mig inte hur. Men det gjorde jag, och ont gjorde det. Och ont gör det än, jag kan inte gå på den. Stackars lilla tå.

Nu borde jag ta mig iväg och köra lite armar, motivationen är dock nollad.

  

Av angie - 21 december 2010 19:09

Biceps


Hantelcurl

14kg 12x3


Bicepscurl med skivstång

25kg 12x3


Bicepcurl i cablecross

25kg 12x1

27kg 12x1

30kg 12x1 + dropset ner till 10kg.


Triceps


Pushdown

30kg 12x3


Tricepsextension

25kg 12x1

20kg 12x2


Pushdowns(?) med snöre

20kg 12x3 + dropset ner till 5kg.


Intensivt och strikt!


Kan även tillägga att jag för tillfället känner mig sönderslagen och sparkad på.

Åh denna ljuva träningsvärk som pryder hela min kropp.

  

Av angie - 21 december 2010 07:07

Gröt, frukt och thé. Nomnom

En bra start på dagen, bättre blir det när jag har hällt i mig kaffet också.

Idag är det som sagt armar som gäller, och jag är taggad. Jävligt taggad!

Efter gårdagens pass känner jag mig mörbultat, min rygg och framsida lår värker något bedrövligt. Hur skönt som helst!

Nej, dags att värma med lite koffein, innan man skall ut och vandra på de brutalt kalla och isiga gatorna. Ogillar vintern, kyla borde vara olagligt.


Av angie - 20 december 2010 22:02

Veckan har bara börjat och jag är död. Min kropp är helt slut, så här skall det kännas efter ett ordentligt pass! I love it.

Jag körde som sagt på KAK idag, dit lär jag återvända och köra fler pass.

Jag orkar inte dra upp vilka övningar vi körde, men det var fokus på ben,rygg och mage.

Imorgon blir det fokus på armar, och jävlar vad jag skall vara stark, tankarna skall rulla "jag klarar det här bara jag tar i". Har en tendens till att tänka "det här är ingen idé, det går inte". Och då går det fan inte heller, gör om gör rätt och tänk positivt!

Jag är på G, och motivationen är på topp!

 Brun och fräknig, dags för några solariebesök snart.

Av angie - 19 december 2010 23:50

Helgen är snart över, och en veckas träning står på schemat. Jag har nu verkligen kommit till insikt med att jag måste skärpa mig, sluta ge upp, sluta åma mig med att det inte är någon idé. Det är inte likt mig, det är inte jag! Jag tränar hårt och intensivt, och ger fan inte upp. Och jag som lovade mig själv att hösten skulle bjuda på hård träning, se vad förändringar och avbrutna rutiner kan göra. Visserligen, ryggen var paj i sex veckor. Men det är ingen ursäkt, det är minst sagt dags att ta tag i saker och ting, annars kommer man ingen vart.

Jag fick verkligen en käftsmäll igår när jag skulle ta mig igenom ett axelpass, min förmåga att pusha mig själv är minst sagt värdelöst, och min styrka har minskat kopiöst. INTE OKEJ! Jag vägrar, nu jävlar. Jag har vaknat och insett. Nu skall problemen tas itu med, och styrkan skall tillbaka dit den en gång varit, och sedan högre.


Jag startar veckan på KAK, utvärdering av det kommer imorgon kväll!

Presentation


Tävlande för Säffle atletklubb

Personbästa RAW
Böj: 110kg
Bänk: 67.5kg
Mark: 135kg

Personbästa UTRUSTNING
Böj: 140kg
Bänk: 80kg
Mark: 150kg

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards