Alla inlägg under december 2010

Av angie - 2 december 2010 20:48

Tagga tagga super taggad!

På lördag skall det lyftas tungt, förhoppningsvis tyngre än på DM!

Ett rekord i bänken vill jag allt sätta, men helst av allt vill jag bevisa för mig själv att jag kan skrapa ihop 255kg!

För den som ej förstod, på lördag nalkas då tävling, på KAK (Karlstad atletklubb).


Hoppas inte att marken är lika klen på lördag, som den var idag.

Av angie - 2 december 2010 15:53

Sicken dag, jag var duktigt. Jag gick upp klockan 06.00 för att ta en tur på gymmet innan skolan som drog igång 10.30

Jag kommer till gymmet 08.30, jomen visst. Självklart öppnar det 10.00 på just torsdagar (annars 08.00). 

Det var bara att gå vidare till skolan och hälla i sig kaffe i väntan på lektion, efter en halvtimmes väntande får jag reda på att vår söte lille lärare är sjuk. MEN DÖ, var en fager tanke i jämförelse med vad jag egentligen tänkte.

Dock, gick jag då till gymmet istället-skyndade ihop ett pass innan lunch-tryckte i mig mat och väntade på nästa lektion. 

Som självklart också var inställd. Helvetes jävla fitta, vad sur jag blev. 

Lärdom av detta, var inte i tid till skolan det gynnar dig inte ändå.


Dagens pass!

Rygg, rygg och åter rygg. Min rygg är hel och icke ond!


Marklyft

5x1 70kg

5x1 90kg

5x5 70kg


Ryggresningar

12x3 med tiokilos vikt


Abdominal/back

12x3 30kg


Rodd

12x3 30kg (tror jag, osäker på vikten. (No less))


Latsdrag

12x3 30kg (även osäker på vikten på denna! (No less))


Det blev mycket fokus på korsrygg/ländrygg idag, härligt härligt!


Vinter ute, för dig som missat. Nu far jag till min fader för att fixa till det sista i rummet. Måla, måla, måla, tapetsera och skruva, händig kvinna! 

Av angie - 2 december 2010 07:19

Magen är fylld med gröt, mosade banan och små russin! Sinnet är vaket, och kroppen är pigg. Nu jävlar blir det ett helvetes pass på gymmet minsann! 

Idag ger jag mig på rygg, och axlar om jag hinner. Men rygg blir det oavsett, jag skall ta reda på vad min rygg säger om marklyft idag, hääääärligt!

  

Av angie - 1 december 2010 18:09

Jomen visst vad jag är taggad till att kladda här, icke icke. 

Jaja, jag körde ett litet värdelöst pass på Njoy idag, det fick bli biceps och mage. En konstig kombo ja, men va fan. Finns inte motivationen är det bra att få något gjort i alla fall, styrka och uthållighet har tappats bort! Mina armar var klena som få, dock så var de fan mer väldefinierade än vad jag minns dem! (Ja, det var sjukligt längesedan jag körde armar, så minnet sviktar)

Men ja, med tanke på vad otroligt klen jag var, eller tror jag var. Jag kanske egentligen pallar mer, bara att jag var feg.

Men men, det är inga vikter jag tänker skryta om här inte.

Efter nästa ordentliga pass skall jag dela med mig av vad mina små muskler lyfter.

Nu skall jag fundera ut vad som skall köras imorgon, rygg och axlar kanske?

Presentation


Tävlande för Säffle atletklubb

Personbästa RAW
Böj: 110kg
Bänk: 67.5kg
Mark: 135kg

Personbästa UTRUSTNING
Böj: 140kg
Bänk: 80kg
Mark: 150kg

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards