Alla inlägg under december 2010

Av angie - 13 december 2010 23:37

ÖVERKÖRD känner jag mig.

Mör i hela jävla kroppen, mina ben är slut och de små brösten de värker.

Och detta är inget emot hur morgondagen kommer kännas, och dagen efter det.

Helt totalt jävla underbart, detta betyder att jag har kämpat.


Knäböj

Först några uppvärmnings set.

8 reps 70kg

6 reps 75kg

4 reps 80kg

3 reps 85kg

HÖGRE VIKTER NÄSTA GÅNG.


Benpress

15x1 50kg

15x1 85kg

18x1 85kg


Benspark
12x1 40kg
12x2 50kg
Och ett dropset ner till 10 ynka kilo.
 
Lårcurl
12x1 30kg
12x2 35kg 

Stela marklyft
12x1 40kg
12x2 50kg 
 
Men satan, jag glömde vadpressen, dock fick musklerna kämpa på bra ändå. Om allt snurrar, kräkningarna är i halsen och benen viker sig. Då har jag i alla fall gjort något rätt.

Men inte fan vart jag nöjd med detta, det fick bli ett enkelt bröstpass några timmar senare också!

Bänkpress
Gjorde några femmor på 45kg, sedan fick det bli ettor på 55kg. 
Måste få in det där jävla stoppet, start press ner. Dumma tävlingsregler.

Hantelpress
12x1 13.8kg
12x1 16kg
8x1 16kg, mjölksyran fann mig och jag gav upp lite. Men nästa gång! 

Flyes
12x3 10kg

Bröstpress, maskin
12x3 30kg 

I'm doin' good.

Det där är min kusin! Som också tog hem en stark 6:e plats på LuciaPokalen, hon är grym! En bra förebild ur säkert näst intill alla aspekter. Hon är min idol, är motivationen död så tänker jag på henne.

Av angie - 12 december 2010 18:21

I'm back on track!

Imorgon förmiddag vankas ett stenhårt benpass på Njoy, jävlar säger jag bara!

Det blir ett benpass alá Emil, han får äran att lägga upp morgonpasset då min "fantasi" är stendöd, hoppas han väcker liv i mina små muskler.


Knäböj

Först några uppvärmnings set.

8 reps 70kg

6 reps 75kg

4 reps 80kg

1-2 reps 85kg


Benpress

12-15x3


Benspark

12x3


Lårcurl

12x3


Stela marklyft

12x3


Vadpress

12x3


Fullföljer jag detta, lär mina muskler vakna till liv, och sedan dö igen.

Men jag är pepp kan jag lova, jag känner redan hur det bränner!

Hur vikterna faller sig, får ni veta imorgon. 

Dock vet jag att jag borde klara de vikter jag skrev på knäböjen, annars jävlar!

Wish me luck. Nej, det behöver jag inte. Jag kan om jag vill och jag klarar det bäst själv!

Av angie - 8 december 2010 18:45

Gosh vad jag vill träna! 

Jag är såååå sugen, jag har såååå mycket energi.

Men, jag är rädd för att det är förkylning på G, och det vill jag däremot inte ha.

Så, det blir fortsatt vila för min del, och pga tidsbrist senare i veckan, så blir det en hel veckas vilande från los gym. Men på måndag, då jävlar är jag fit for fight igen!


Jag ska banne mig lägga upp ett nytt träningsschema också, så att jag inte kan skylla dåliga pass på "jag visste inte vad jag skulle köra innan jag begav mig till gymmet". Jag behöver en strukturerad plan, annars blir det dåliga och snabbt ihopknåpade pass. Inte ok.

  

Av angie - 6 december 2010 20:23

Jo men träning vart det, dock ett mycket dåligt pass.

Motivationen var inte på topp, inte heller hälsan.

Det vankas förkylning, igen!

Men men, jag testade för första gången att köra tröjbänk. Det var tight, obekvämt, otympligt, det enda positiva med denna tröja var stabiliteten i axelpartiet den gav.

Men ja jävlar, det var långt ifrån lätt att få på och/eller av sig den, inget man klarar själv kan jag lova.

Av angie - 5 december 2010 23:05

  

Ljuva knäböj! Har gör jag personbästa med hela 95kilo!

Inte långt från 100 nu!


Nog om det. 

Jag har idag vilat, vilat och åter vilat. En snabb promenad har jag dock tvingat ut mig själv på, men annars har jag satsat på att återhämta mig från tävling och förkylning. Men imorgon är det dags igen, då skall dräkter, lindor och tröjor dras på, för nu jävlar skall de tunga vikterna klaras!

Jag har dock en plan B om nu inte morgondagens träning blir som planerat, kommer jag inte iväg till SAK, så skall jag plåga bröstmusklerna och magen, alone. Inte helt fel det heller!

Av angie - 4 december 2010 20:29

                                                    

  
Av angie - 4 december 2010 17:44

Oj, så det kan gå. 

Klockan 08.00 imorse var jag inte ett dugg taggad till detta, inte heller 10.45

Jag var mest nervös för att jag inte var taggad, jag ville helst därifrån.

MEN, bangar gör jag inte. Jag satta igång med knäböjen, nervositeten inför lyften smög sig på och jag blev sakta med säkert förjävla peppad, och JA jag fixade 95 jävla kilo. Nytt personbästa! 

Efter det var det bänk, var igen avslappnad, tvingade dock fram peppandet. Och nog fan satte jag det där jävla bänkrekordet! Härligt som fan.

Sen var det dags för mark. Ljuva mark. 90kg, hur lätt som helst. 107.5kg, hur lätt som helst. 115kg, lite segt men fan vad lätt. Men släpp för i helvete inte stången innan den är nere på marken igen. Och om du mot förmodan släpper stången, skrik inte FITTA. Då blir herr domare en arg man och springer efter dig för att läxa upp. Så nej, det sista marklyftet vart inte godkänt.


255 var mitt slutgiltiga reslutat.

Detta betyder att jag har kvalat till SM, hur bra som helst.

Dagens höjdpunkter, personbästa i knäböjen, distriktsrekord i bänken och självklart kvalet till SM 2011.

Jag kan om jag vill.



Knäböj
70kg

90kg

95kg


Bänkpress

47.5kg

52.5kg

55kg BOMMADE


Marklyft
90kg

107.5kg

115kg BOMMADE 


Bilder kommer förr eller senare, må satan vare med er.

Av angie - 4 december 2010 07:05

Tävling på G, jag är varken laddad eller nervös. Men förhoppningsvis smyger det sig på ju närmre tävlingen jag kommer, jag måste vara tokladdad för att uppnå mina mål idag!

255!

  

Presentation


Tävlande för Säffle atletklubb

Personbästa RAW
Böj: 110kg
Bänk: 67.5kg
Mark: 135kg

Personbästa UTRUSTNING
Böj: 140kg
Bänk: 80kg
Mark: 150kg

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards