Alla inlägg under augusti 2011

Av angie - 31 augusti 2011 19:51

Mark (utan bälte)

60kg

10

10

70kg

8

8

80kg

4

4

90kg

2

2

100kg

1

70kg

8

8

Latsdrag

8x3

Sittande rodd

8x3

Enhands hantelrodd

8x3

Omvända flyes i cablecross

8x3

Magmaskin

8x3

Cablecrunches

8x3

Sedan flydde jag nJoy illa kvickt.

Min motivation för träning dör mer och mer för varje dag, hoppas på ett mirakel och en vändning snart. Måtte min kära träningspartner bli frisk, så att allt blir normalt. Det är långt ifrån kul att träna ensam. :(

   Nu måste jag få lite plugg gjort, för som från ovan har jag fått en galen motivation till att plugga vidare efter studenten. Och för det måste man ha betyg, bra betyg.

   Tjao.

Av angie - 30 augusti 2011 17:12

Träning var inte ens något att tänka på idag, vaknade upp blind imorse. Jag såg seriöst ingenting förutom en vit dimma, och hela ansiktet gjorde ont. Tänkte, att nu är det över. Såhär känns det när man ser "the light".

Nädå! Ont krut förgås inte så lätt som min kära mormor säger.

Det hela är bara en störtskön bihåleinflammation serverat med ögoninflammation, how very sweet!

Så idag går ut på att vila, vila, vila. För imorgon ska jag köra mark, och så är det bara. Sjuk har jag inte tid att vara. Tävlingen kommer bara närmre och närmre, och som jag har kämpat för att komma tillbaka, tränat hårt hela sommaren istället för att slappa på stranden så ska jag fan göra den här tävlingen!


Foto taget av Malin i somras.         


Nu blir det film varvat med plugg in tha bed!

Av angie - 29 augusti 2011 18:58

Borta bra.

Hemma bäst.


Ytterligare en skoldag avklarad, endast ca 170 dagar kvar. Tog mig också till nJoy för ett snabbt böjpass:


Knäböj RAW

40kg

8

8

60kg

5

5

80kg

4

4

90kg

1

95kg

1

70kg

8


Med tanke på att jag var ensam under passet, och fortfarande är en sjuk tjej så är jag relativt nöjd med min prestation. Alla böj var lätta och djupa, hade velat gjort ett försök på 100kg också, men onödiga risker är dumma att ta.

Detta fick bli veckans uppvärmningspass, imorgon funderar jag på att plåga mig igenom ett arm -och magpass. Men vi får se.

Av angie - 28 augusti 2011 22:48

Hemma efter en jävla massa timmar under SJs våld, för att spendera lite quality time i Varberg, som absolut var värt de timmarna på tåget!

Imorgon skall träningskläder på igen, och knäböj köras tungt! Dock alone, på det inte (av mig) omtyckta Njoy. Finner ingen motivation när jag entrar de dörrarna, jag vill ha hardcore, inget jävla brat-gym som består till 95% av maskiner och spinkiga nördar som inte vet vad en skivstång är.

Jag hoppas att den ofrivilliga viloveckan som tärt otroligt hårt på mitt psyke varit bra för kroppen så att musklerna inte blivit slappa och klena! Jag är mer än motiverad till att få till de där djupa och tunga böjen imorn. Med eller utan hjälp!


Men nu skall jag krypa ner under täcket och krama kudden.

Nattinatt.

 



Av angie - 25 augusti 2011 23:21

Helt seriöst.

Jag har träningsvärk efter gårdagens springtur, den var ju inte ens lång?! Jag har fan träningsvärk i hela benen (inklusive röven!), och magen(?!)

Och jag har dragit på mig en ljuuuuuv smärta i halsen, löve it. NÅ VÄL, kanske blundar för kroppens jävulska signaler och besöker KAKisarna imorgon för ett styrkepass. Måste få väck lite slappis-ångest. Utan träning en hel vecka, inte ok.

Och jag färgade håret i söndags. Det blidde ju riktigt bra må jag säga.


Nu skall jag våldföra mig på kudden.

Natti.

Av angie - 24 augusti 2011 20:45

 

Trött tjej.

Galet trött, skolan mördar min skalle redan efter tre dagar. Men men!

Träningen har dock blivit lidande av detta, och kommer troligtvis utebli helt denna vecka. Mestadels för att tiden inte räcker till, men även för att jag känt mig lite krasslig senaste tiden. Och inte blev det bättre av morgonens springtur.

Jag gör mitt bästa när det gäller att lyssna på kroppens signaler, så... Nu blir det vila. På riktigt.


Jäjä, well I'm alive.

Av angie - 21 augusti 2011 23:27

BÄNKPRESS med (insydd) tröja!

60kg

1

70kg

1

1

75kg

1

70kg

1

1

1

1


Tröjan kändes hur bra som helst! Tur att den där Sebastian är bra till något iaf ;D

Bugar och bockar, mer än snällt av honom att sy in tröjan minsann!


Latsdrag

8x3

Framåtlutande hantellyft åt sidan

8x4


Crunches på lutande bänk

15x3

Crunches i magmaskin

8x3


Skall även passa på att sända ett tack till Faaaaruk, som så snällt räknat ut att jag är för fet för min viktklass och på det funderat ut mängden kalorier jag bör knö ner i magen om dagen för att förlora ett par kilo!


Tänkte även bjuda på en bild på den däringa klänningen jag införskaffade mig!

Så mycket bättre kan det ju inte bli! ;)


Och medan jag ändå håller på. Och sprider tacksamhet och sådant tjafs.

Malin, du var lite mer värd idag än vanligt som agerade gratis frisör och fixade frillen på mig. 


Nu äre krama kudden som gäller, imorgon väntas skolbänken igen!

PEACE fuckers.

Av angie - 19 augusti 2011 14:31

http://klassisksm2011.se/websandning.html  

Här sänds SM i klassisk styrkelyft, enjoy.

Och nä, trots mitt kval till SM så ser jag på tävlingen hemifrån. Valde att avstå då jag större delen av våren ej tränade, och gick ner galet mycket i vikt. Så när jag väl började träna igen i april(?) klarade jag som max av 40kg i knäböj, inget man vill visa upp på ett SM direkt ;)

Men jag har dock klarat av mitt mål, jag sa till mig själv och alla andra att jag till SM skulle vara tillbaka. And, I am! Mer än tillbaka ;D

Dock siktar jag nu på utrustning, högre vikter och fin teknik!


 

Gammal bild, men rätt cool   






Presentation


Tävlande för Säffle atletklubb

Personbästa RAW
Böj: 110kg
Bänk: 67.5kg
Mark: 135kg

Personbästa UTRUSTNING
Böj: 140kg
Bänk: 80kg
Mark: 150kg

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards