Alla inlägg under juni 2011

Av angie - 30 juni 2011 21:48

OJ vad min träningsmotivation for upp i skyarna nu. I brist på annat snokar jag runt på lite bloggar, och mitt träningssug ökar för varje inlägg jag läser.

Jag vill också stå på en scen inkletad i olja och glänsa med spända muskler, men jag vill även stå på tävlingspodiet med en tung stång över ryggen och göra mitt snyggaste knäböj någonsin. Vill vill vill! Det riktigt kryper i mina ben, armar, rygg, mage... Ja i varenda jävla muskel.


Min största, bästa, snyggaste och mest motivationsgivande kusinvitamin:

http://michaela.fitnessblog.se/



Überheta Josefine Magnusson:
http://josefine.fitnessblog.se/

 Bella:
http://bellaeklund.blogg.se/



Och årets talanger:
http://www.talangjakten2011.se/index.html

Nästa år lovar jag mig själv att inte fega ur, och söka till Talangjakten så att jag någon gång kan bli lika grym som de ovannämnda.

      

Imorgon är det knäböj som gäller, och sejtan vad röven ska få jobba för med all den här motivationen är jag inställd på tunga vikter! 

  

Av angie - 30 juni 2011 03:08


3.46, där har ni mig.
Tekniken = Krokig som en ostbåge, but I did it.
   

Av angie - 29 juni 2011 20:42

Fin dag och äntligen några timmars sömn! Ingen sömn på två jävla nätter, och sådant pallar jag inte. Humörsvängningarna stod härliga till igår kan jag lova, så imorse (efter ytterligare en natt med noll sömn) fick det bli en sjukskrivning och jag lyckades somna någon gång efter 05. Det gjorde susen för mitt humör, jag har lyst typ lika starkt som solen idag. Happygörl. 

Dagen bjöd på chill vid stranden och ett mesdopp i vattnet. Och jag bjöd på ett pers i repetitioner!


Jag har förr som högst reppat på 100kg i mark, idag beslöt jag mig för att glänsa lite och drog upp 110kg 3 jävla gånger! Sweet as hell.

Detta filmades av Faruk, så när han är finito med klippet kommer länk till det.


Nu är det läggdags för imorgon skall det jobbas.



Av angie - 26 juni 2011 14:39

Helgen, sommarlovet är snart över. Imorgon är det jobb som gäller, och så ser mina sju kommande veckor ut; jobb - träning - sova. Sweet.

Jäjä, lite vila har jag fått, igår bestod vilan av en galen Malin bakom en kamera. Här har ni resultatet på det!


                                                    

Och det var denna überheta Malin som stod bakom kameran :*

Mucho fun day my love!

Av angie - 20 juni 2011 22:50

Bröst

Bänkpress

40kg

5

5

50kg

3

3

3

45kg

5

5

5

5

Hantelpress
16kg 

3 set á 8 reps

Bänkpress (maskin)

45kg
3 set á 8 reps


Biceps

Hantelcurl

13,8kg
3 set á 8 reps

Stångcurl

25kg

8

27,5kg

8

8


Triceps

TP bakom huvud

21kg

3 set á 8 reps

Pushdowns

3 set á 8 reps


Knäböj: 90kg

Bänkpress: 55kg

Marklyft: 110kg

Total: 255kg


Så ligger jag till nu, så återhämtning efter skador och dylikt har skett!

Det har även skett med lägre vikt, vilket är mucho bra med tanke på att viktklass 67,5kg ej längre finns. Jag måste nu hålla mig under 63kg för att gå i den viktklass jag vill (alltså i viktklass 63kg).

Mina tidigare resultat (som syns under min profilbild) gjorde jag på en vikt mellan 65-67kg.

De resultat jag nyligen gjort har jag gjort på en vikt mellan 61-63kg.

  

Av angie - 19 juni 2011 22:57

Träningsvärken hänger i galet hårt kan jag lova, det ser långt ifrån graciöst ut när jag försöker klampa fram med stela ben. Men jag har då inte legat på latsidan trots detta, hur mycket jag än ångrade det under färden så blev det en timmes cykeltur (jag måste fixa körkortet snart!) så att jag kunde ta mig till solariet och affären, och givetvis hem.  

Efter detta vart det storstädning, tvättning och matlagningsdags! En yumyum kyckling- och broccolipaj fick jag till.

Huuuuur nice som helst kan jag lova!
   

Nej nu skall mina ben få vila, sleepytime it is. Imorgon väntas ett bänkpass utan dess like!

Natti  

Av angie - 18 juni 2011 23:42

Här kommer en filmsnutt på 80kg lyften och 90kg lyftet!

Första setet 80kg

Andra setet 90kg

Av angie - 18 juni 2011 16:56

Ohlord vilken brutalius träningsvärkius jag har i rumpen, benen och ryggen!

De (äntligen!) tunga knäböjen gjorde minst sagt sitt, jag klagar inte! Det är yumyum för my booty 

Som nog redan framgår blev det ett sköööönt benpass igår! (lite bänk slängdes in också)

Knäböj

40kg

5

5

60kg

4

6

70kg

5

80kg

3

90kg

1

70kg

5

60kg

5

Benspark

4 set

Benpress

3 set



Bänkpress

40kg

5

5

50kg

3

3

3

Hantelpress

3 set


90 fucking kilo i böjen, igen! 5 ynka kilo till och jag är tillbaka där jag var när jag gav upp. Det känns så satans bra. Och mina knän sa inte emot, och har inte gjort än heller!

Happy görl!



En filmsnutt på 80 och 90 kilos böjen kommer så fort jag fattat hur man tar bort ljudet, mina "ta i stön" behöver inte va med   

Presentation


Tävlande för Säffle atletklubb

Personbästa RAW
Böj: 110kg
Bänk: 67.5kg
Mark: 135kg

Personbästa UTRUSTNING
Böj: 140kg
Bänk: 80kg
Mark: 150kg

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards