Alla inlägg under november 2010

Av angie - 30 november 2010 10:16

Startade morgonen med gröt, nomnomnom.

Har fortfarande träningsvärk i mina små ben, dock körde jag några böj igår trots värken. Så detta bättrade väl på träningsvärken för idag, skulle också egentligen kört med dräkt igår. Men så blidde det inte! Jag fick med mig skiten hem i alla fall. Och ja, det var en upplevelse att klättra i en sådan dräkt, speciellt själver. Fagert också, må jag säga.

Bortsett från dräktklättring, som inte blev av under gårdagens träningspass. Så sög passet balle, det var ett otroligt dåligt pass, förstår inte vad jag gjorde där.

Nya tag, en annan dag. Tadaa ett rim.

Av angie - 29 november 2010 10:28

Träningsvärken från fredagens benpass sitter fortfarande i, detta är väl ett bra tecken på att jag gjort något vettigt i alla fall. Dock känns det lite jobbigt, då jag idag skall testa en böjdräkt för första gången, men det är bara att bita ihop, åla sig ner i dräkten och göra några djupa fina böj!

Detta skall minst sagt bli en upplevelse.


Jag tänker nu försöka inrikta mig lite mer på kost, via bloggen. Inte bara träning alltså, detta mycket för att jag måste börja tänka på vad jag stoppar i mig igen. Och skyltar man med minsta lilla bit man stoppar i sig här, så lär det inte vara lika frestande att stoppa i sig något onödigt! Vill ju inte behöva skriva att jag stoppat i mig något onyttigt tjockismums, som det tyvärr blivit lite för mycket av nu. Jag som var så duktig med hård träning, sund mat och inget godis för inte allt för längesedan.

Skärpning nu, jag är inte nöjd med spegelbilden.

Been there, done that so I can do it again!

Av angie - 26 november 2010 23:35

Sagt och gjort, det blev ett benpass på Njoy idag!

Jag har glömt bort vad ont träning gör, när man kör hårt. Och att jag glömt bort det, är illa illa illa. Ett stort bevis på att lilla jag har varit slapp.

Men nu ni, nu tror jag fan att jag är på G igen. Alla har vi väl våra svackor när man kanske inte kämpar på så bra som man vill?

Jag har i alla fall haft en sådan svacka.

Men detta skall det bli ändring på, det finns ju inget bättre än att vandra halvdöd fylld med energi ut ur gymmet. Det är ju lite så det känns, kroppen vill helst inte röra sig en millimeter, medan hjärnan går på högvarv och tröttheten är dämpad.


Knäböj
5x2 50kg
5x5 70kg


Benspark

8x3 45kg


Adductor utsida lår

8x3 80kg


Adductor insida lår

8x3 75kg 


Ett stenhårt pass blev det inte, men kändes, det gjorde det.

Kör på hårdare nästa gång, med fler övningar.

  

Av angie - 25 november 2010 23:50


---> Följ min blogg med bloglovin <---

  

Imorgon skall jag pumpa rumpa! Ja jävla vilket benpass jag tänker ge mig själv, jag är taggad på att mörda!

Skall bli intressant att se hur man ligger till bland andra övningar än knäböj, då det endast är knäböj jag nötat de två senaste månaderna.

Jag anar träningsvärk, big time efter morgondagens pass.

No pain, no gain!

Jag kan ju även passa på att nämna att mina tuttar fortfarande värker, ack sicken träningsvärk!

Av angie - 23 november 2010 20:08

Träningspasset igår satte minsann sina spår, min mage värker värker och värker. Ack sicken träningsvärk, och boobsen. Jävlar vilken träningsvärk.

Bevis på att jag gjorde något rätt igår, trots att det vart ensamt. Visserligen, på ett gym är man aldrig (oftast inte) ensam, men ja. Jag körde själv. 

Ser dock ut som att jag faktiskt kör hårdare, ensam.

Idag hoppade jag träningen, faktiskt. Slocknade på soffan så fort jag kom hem från en helvild dag i skolan.


Av angie - 22 november 2010 21:16

Jag tog mig iväg, och jag gjorde vad jag skulle! Härligt minst sagt!

Bygga muskler, jobba hårt, ta sig igenom varenda jävla repetition man ska. DET känns bra efteråt.

Körde dock idag på lite försiktigt, då det var längesedan jag körde hårt. Längesedan jag körde byggning. Men snart så, snart traskar jag i samma gamla spår mot framtiden.

Så här såg dagens pass ut.


BRÖST


Bänkpress

8x2 40kg

8x1 42kg

3x1 50kg


Hantelpress

8x1 12kg

8x2 16kg


Flyes

8x3 10kg


Hantelpress (annorlunda variant) 

8x1 12kg

8x2 14kg

Skall försöka ta reda på, eller leta upp bild på denna övning..

Den var bra.


MAGE


Crunches i maskin

10x1 25kg

12x3 30kg

15x2 30kg

6x1 35kg


Crunches på yogaboll

25x3


Mer fokus på mage nästa gång!


Av angie - 22 november 2010 17:34

Inte så aktivt skrivande här inte, vilket beror på att det strular sig lite med träningen. Jävla äckel problem hela tiden, jaja. Med det sagt så tänker jag nu ta mig iväg för att träna lite! Äntligen äntligen äntligen.

Jag låter ingen stoppa min träning inte, inte endaste liten obetydlig människa. 

Hoppas på ett bra pass, skall dock bli kul att se hur det går nu när det blir ensamt. Som i att träna själv, det var längesedan. Har varit otroligt skönt att ha ett litet mongo-gäng att träna med den senaste tiden, men men. Idag blir det som sagt ensam-träning på det fina lilla lokala gymmet. Let's go!

Jag skall ge mig själv stryk bland vikterna, min kropp skall imorgon vara öm!

Langar lite ord om hur träningen gick sedan, självklart.

Tjao

  


Av angie - 14 november 2010 22:08

Ordningen på bilderna är fel, börja glo längst ner om du vill glo från början av helgen! Detta tror jag dock kvittar, här är i alla fall lite bilder på hur en tävling kan gå till.


Kvaliteten blev inte heller den bästa då jag blixt-vägrade, dum som jag var. Men men!


Säffle AK är störst, bäst och sssssnyggast!


Och just det ja, jag hade en helskön dag med er.

Och jag fick definitivt mersmak av tävlingen, jag är taggad. Jag vill tävla nu, igen, igen och igen! 


                                            

Presentation


Tävlande för Säffle atletklubb

Personbästa RAW
Böj: 110kg
Bänk: 67.5kg
Mark: 135kg

Personbästa UTRUSTNING
Böj: 140kg
Bänk: 80kg
Mark: 150kg

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards