Alla inlägg under november 2010

Av angie - 12 november 2010 23:41

Då var det gjort, och jag överlevde!

Nervositeten avtog under tävlingen, skönt men dock nog inte så bra, för mig. Då även adrenalinet dog när nervositeten försvann. Men men!

Jag vägde in på 65.6, gick då i 67.5 kilos klassen.

Vi var ynka två pers som tävlade i min klass, jag och en Kajsa. Urhärlig tjej må jag säga, grattis till vinsten också!

Jag gick som sagt i 67.5 kilos klassen,mina ingångsvikter löd


Knäböj
Första böjen, 70kg
Andra böjen, 80kg
Tredje böjen, 90kg

Bänkpress
Första, 50kg
Andra, 55kg(bommade)
Tredje, 55kg(bommade)

Marklyft
Första, 80kg
Andra, 95kg
Tredje, 105kg


Knäböjen gick hur lätt som helst, 70kg flög upp så även 80kg, på 90kg fick jag dock ta i lite. Men som sagt, hur lätt som helst! Det är jag ruskigt nöjd med.


Bänkpressen då, här hade nervositeten lagt sig, så även adrenalinet.

50kg gick lätt, krockade dock med ställningen, men det gick lätt.

55kg gick halvvägs sen var det stopp, nytt försök på 55kg, det gick inte alls.

Lite trist då jag klarat detta förr, sprättlätt.

Dock, gav domaren press-signalen jävligt sent, dvs att jag hann sänka ner vikten till bröstet och ha den där i kanske 2sek innan han skrek press (på de två sista, 55kilos pressen).

Måttligt irriterande.


Marken, marklyftet. Min rygg har som sagt strulat med mig, den har varit kass i snart fem veckor. Och inte ville den mig bättre idag, jag började försiktigt med 60kg på uppvärmningen. Det kändes, men det har gjort ondare.

Jag tjatade på coachen och bad honom höja ingångsvikten, men icke. "Du börjar med 80kg", jo visst för ryggen är väl detta bäst.

80kg lyftest mjukt och lätt, 95 likaså. 105 gick lika lätt.

Jag ville upp på 115, men det var ett strikt nej från Mats. Inte idag, inte med din rygg. Nehe, skit i det då gubbjävel var ungefär vad jag tänkte.

Men han har rätt, ryggen är lätt att förstöra och då är karriären slut.

Så det var bara att bita ihop och segla på bäbisvikter.


Mitt slutliga resultat var 245kg, 245 poäng.

255 var ett tvång att klara för att ta sig till SM 2011.

MEN, det finns gott om chanser kvar, jag tänkte ta min i januari.

Då är ryggen hel, och jag är starkare. Och 255 skall vara piece of cake.

Jag fick förövrigt en silvermedalj.


Läggdags nu då det imorgon är dags för lagmedlemmarna att tävla, och jag blir upphämtad early in the morning. Riktigt tidigt alltså.

Remember, "No pain. No gain".

  

Imorgon, eller på söndag kommer bilder från helgen upp.

Av angie - 12 november 2010 12:50

Nervös nervös nervös nervös.

Jag är nervös! Så jävla nervös, knappt det går att skriva. Jag vet inte vad jag ska skriva. Jag ska tävla idag. Snart om fem timmar ska jag tävla, HELVETE.

Fan så nervös.

Från otaggad, från att inte vilja. Till ÄCKLIGT nervös, och småtaggad. Jag är taggad, men mer nervös, så nervositeten liksom vinner över att vara taggad. 

Jag vill, klart jag vill tävla. Men asså, jag har ont i magen.

JAG SKA KLARA DET HÄR, 255 255 255 255 255 255 255 255 25525255252525255525525252!!!! 

Så taggad.

JÄVLAR NU KÖR VI!

Det är min tur nu fan

     

Av angie - 11 november 2010 18:11

Sicken slapp vecka det varit, men vet ni? Tack vare detta känns ryggen nu bra, jag har inte haft ont på något sätt sedan i måndags, lovely!

För imorgon smäller det, om exakt ett dygn är det nog typ min tur att göra första lyftet. Jag är jävligt nervös, och det lär vara värre på den fronten imorgon. Men fan vad taggad jag är, så otroligt jävla taggad!

Det här skall bli bra, det måste!

Jag blir inte mer taggad än av denna låt, jävlar säger jag bara! Fan vad tungt jag skall lyfta!

Av angie - 9 november 2010 18:16

Träningen på sistone har varit lite slapp på grund av skadad och jävligt ond rygg, jag fick dock till ett helt ok pass igår, (vikterna flöt lätt och smidigt upp). Det var även det sista passet innan tävling, jag vet nu vilka ingångsvikter jag skall ha. Och det känns säkert, faktiskt.

Dock känns marklyftet osäkert, då jag inte fått göra ett enda marklyft på fyra veckor. Men men, ryggen känns nu bättre och jag hoppas på att den skall vara helt återställd på fredag. Och orka dra upp jävligt (för mig) tunga vikter.

Jag vill ha 255kg säkrat, sammanlagt.

Bänkpress+knäböj+marklyft = minst 255kg, alltså.

Klarar jag detta så har jag en plats i SM 2011.

Jag kör förövrigt utan dräkt, viktigt att tillägga, då mina vikter kommer se otroligt mesiga ut jämfört med vad andra kommer klara (med dräkt).


På fredag ja, på fredag är det tävlingsdags. Klockan 18.00 i Degerfors, och som det ser ut nu så går jag ut som nummer sex i grupp ett. 

Jag är taggad, men jävligt nervös. Och jag vet att jag lär va ännu mer nervös på själva tävlingsdagen, i själva tävlingslokalen. Niklas får hålla hårt i mig annars lär jag sticka långt därifrån, jag har en tendens till att dra mig ur när jag blir nervös, nämligen.


Men jag ska tagga tagga tagga hela veckan lång. Varje dag skall jag peppa! Som fan att jag skall klara det här, och göra bra ifrån mig!

Jag vägrar att inte göra bra ifrån mig, det vore pinsamt.

  

SM 2011?

Presentation


Tävlande för Säffle atletklubb

Personbästa RAW
Böj: 110kg
Bänk: 67.5kg
Mark: 135kg

Personbästa UTRUSTNING
Böj: 140kg
Bänk: 80kg
Mark: 150kg

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards