Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av angie - 9 oktober 2010 23:07

På tal om dagen, så måste jag erkänna.

När jag såg tjejer i min viktklass (dock inte "åldersgrupp", de var äldre), men som sagt de väger som mig. Bänka vikter som 70-80-90kg, då tappar man hakan och tron på sig själv. Jag har nu hört under en tid att jag är sjukt stark osv, ok. Jag bänkar 55kg, 55kg? Jämför det med 70kg. Någon skillnad? Ja, 15 jävla kilos skillnad..


Jag fick dock vackert förklarat för mig att bänktröjorna de använder, som alla använder hjälper till såpass mycket att man kan öka sina resultat med 20kg i en sådan. 

Så deppa ihop över detta bör jag ej, men tvivlar gör jag. Visst jag må ta 55kg hyfsat lätt, men som sagt. Skillnaden är stor och utan bänktröja lär mina resultat bli endast pinsamma, så att ställa upp på tävling känns motigt.
Jag ska skriva på min VANLIGA tröja "Min vikt är klen, men jag har i alla fall inget fusk som bänktröja på mig".


Ja, fusk är det. Enligt mig, men jag kommer bli en cheater jag med. Annars blir det aldrig någon prispall för min del.


Nej läggdags var det ja.

Av angie - 9 oktober 2010 21:53

Dagen är nu över, och jag är half awake, half dead.

Fy fan vilken lång dag, men givande.

Klockan sju hämtades jag upp av två kaniner på speed och en hare på lugnande. Vi begav oss mot Säffle för att hämta upp resterande av packet, sagt och gjort.


Väl framme i Hallsberg var det dags för invägningar och ombyte, för tävlande. Som tjej kan det bli lite trist då de andra, i atletgänget är killar. Du vet, killar och tjejer byter inte om tillsammans. Så jag väntade en stund utanför deras dörr, dock blev jag girig och ville se vad som fanns bakom omklädningsrummets väggar. Nej, jag blev otroligt rastlös och gjorde ett brott mot tabu-lagen. Jag gjorde dem sällskap i omklädningsrummet (detta fick jag dock synda för efter tävlings slut då det var dags för duschande, jag fick se en inte så fager gubbe, lite väl avklädd. Jag valde då att lämna atleterna själva).


Resultaten bland våra tävlande var lite upp, och lite ner. Men jag anser att de alla gjorde sitt bästa, eloge till er och bra kämpat!

I november är det min tur, och då jävlar säger jag bara! Då skall det kastas vikter hej vilt i tävlingshallen!

                  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tävlande för Säffle atletklubb

Personbästa RAW
Böj: 110kg
Bänk: 67.5kg
Mark: 135kg

Personbästa UTRUSTNING
Böj: 140kg
Bänk: 80kg
Mark: 150kg

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards